Loértta - Jag tyckte det var en väldigt bra fråga, men klurig, jag har försökt luska lite i det, men utan att hitta något svar. Så min gissning är att om det Sculpy du använder så måste du förmodligen härda det två gånger om du gör ändringar och bygger på med mer lera. Det bästa är förstås om du gör huvudet helt färdigt innan du härdar det, för jag vet inte riktigt vad som händer om man härdar det två gånger i ugnen. Eller i alla fall så pass färdigt att du kanske bara behöver sandpappra efteråt, däremot lär Sculpy vara riktigt jobbigt att sandpappra så det kan ju vara bra att ha saker relativt jämna och blanka också innan man härdar.
Däremot finns det något som heter Apoxie Sculpt som lufttorkar och som man kan sandpappra och bygga på med mer Apoxie när det torkat, för att sedan bara låta det torka igen. Det är Apoxie Sculpt som de flesta moddare använder när de ska exempelvis ska ändra på ett vanligt köpt dockhuvud. Det är kanske inte lika hållbart som Sculpy, men det låter som det är lättare att jobba med.
Kanske inget riktigt bra svar till din fråga, men det är vad jag kunde hitta